Rīgas motorūpnīca
Sarkana Zvaigzne - uzņēmums, kas darbojās Latvijas PSR pastāvēšanas laikā, labi pazīstamā Rīgas motociklu rūpnīca. Rūpnīca tika dibināta kā privāts uzņēmums 1927. gadā. Līdz 1940. gadam uzņēmums nodarbojās ar ceļu velosipēdu ražošanu. 30. gados uzņēmums specializējās
par nekomplicētu, bet viegli lietojamu dizainu vīriešu un sieviešu velosipēdu ražošanu, kas tika samontēti Latvijā, galvenokārt no detaļām, kas ievestas no Anglijas un Vācijas. Šie velosipēdi bija pazīstami ar zīmolu "Ehrenpreis Original" līdz Lielā Tēvijas kara sākumam. Kopumā šī uzņēmuma darbības laikā 13 gadu laikā (no 1927. līdz 1940. gadam) tika saražoti 182 000 velosipēdu. Sākoties 1940. gada jūnijam, padomju valdība uzņēmumu nacionalizēja un saņēma jaunu nosaukumu - Rīgas velosipēdu rūpnīca "Sarkana zvaigzne". Kopš 1963. gada uzņēmums tiek pārdēvēts par Rīgas motoru rūpnīcu "Sarkana Zvaigzne". R 1958, velosipēdu fabrikas "Sarkana Zvaigzne" dizaina inženieri nolēma ieviest visas Savienības jauninājumu un velosipēdus, pārpilnībā no vienas no veiksmīgākajām un progresīvākajām velosipēdu ražošanas rūpnīcām montāžas līnijā tika piestiprināts motors. Tātad 1958. gadā Rīgā parādījās motocikls, kura nosaukums bija "Rīga-18". Velosipēdam bija piestiprināts D4 dzinējs, kas ražots Ļeņingradas Krasnijas Oktjabras rūpnīcā. 1961. gadā tika nolemts pārtraukt šosejas velosipēdu ražošanu ražošanas pārorientēšanas dēļ rūpnīcā. Toreiz rūpnīcā tika uzsākta leģendārā Gaujas motocikla ražošana - daudzu 60. gadu vidus un beigu padomju pusaudžu sapņi - papildus agrākajam (1960. gadā) vēl vēsturiskākā mopēda Rīga-1 ražošanai. Pēc tam tika izveidotas dažādas modifikācijas, piemēram, "Rīga-5", "Rīga-7" un citas, kuras, nepārspīlējot,
Sērijveida modeļi (viena ātruma)
par nekomplicētu, bet viegli lietojamu dizainu vīriešu un sieviešu velosipēdu ražošanu, kas tika samontēti Latvijā, galvenokārt no detaļām, kas ievestas no Anglijas un Vācijas. Šie velosipēdi bija pazīstami ar zīmolu "Ehrenpreis Original" līdz Lielā Tēvijas kara sākumam. Kopumā šī uzņēmuma darbības laikā 13 gadu laikā (no 1927. līdz 1940. gadam) tika saražoti 182 000 velosipēdu. Sākoties 1940. gada jūnijam, padomju valdība uzņēmumu nacionalizēja un saņēma jaunu nosaukumu - Rīgas velosipēdu rūpnīca "Sarkana zvaigzne". Kopš 1963. gada uzņēmums tiek pārdēvēts par Rīgas motoru rūpnīcu "Sarkana Zvaigzne". R 1958, velosipēdu fabrikas "Sarkana Zvaigzne" dizaina inženieri nolēma ieviest visas Savienības jauninājumu un velosipēdus, pārpilnībā no vienas no veiksmīgākajām un progresīvākajām velosipēdu ražošanas rūpnīcām montāžas līnijā tika piestiprināts motors. Tātad 1958. gadā Rīgā parādījās motocikls, kura nosaukums bija "Rīga-18". Velosipēdam bija piestiprināts D4 dzinējs, kas ražots Ļeņingradas Krasnijas Oktjabras rūpnīcā. 1961. gadā tika nolemts pārtraukt šosejas velosipēdu ražošanu ražošanas pārorientēšanas dēļ rūpnīcā. Toreiz rūpnīcā tika uzsākta leģendārā Gaujas motocikla ražošana - daudzu 60. gadu vidus un beigu padomju pusaudžu sapņi - papildus agrākajam (1960. gadā) vēl vēsturiskākā mopēda Rīga-1 ražošanai. Pēc tam tika izveidotas dažādas modifikācijas, piemēram, "Rīga-5", "Rīga-7" un citas, kuras, nepārspīlējot,
Sērijveida modeļi (viena ātruma)
____________________________________________________________________________________
Velosipēds "Rīga-16" (1958)
Dzinējs D-4
Pirmais rūpnīcas motorizētais modelis bija sērijveida vīriešu velosipēds "Rīga-16" ar uzstādītu D4 motoru, ko ražoja Krasnijas Oktjabras rūpnīca, kurš tika piegādāts no Ļeņingradas. Velosipēdam ar motoru tika uzstādīts lukturis ar ģeneratoru un priekšējo bremzi, kas bija papildu aprīkojums parastajiem velosipēdiem, kā arī aizsargi motora un pedāļu ķēdēm.
Tehniskās specifikācijas:
Kopējie izmēri: rāmja augstums - 564 mm; pamatne - 1185 mm; klīrenss līdz ratiņa līmenim - 300 mm. Vispārīgi dati: maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D-4; tips - benzīns, ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Jaudas pārvade: sajūgs - pussausais divu disku; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektriskās iekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators; lukturi; Šasija: rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā piekare - nē; aizmugurējā piekare - nē; sēdeklis - ar cietu ādas spilvenu; riteņi - nemaināmi; riepas izmērs - 622x40 mm (28 "x1,3 / 4"); priekšējā bremze - manuāla ar troses piedziņu; aizmugurējā bremze - apavu tips.
Velosipēds "Rīga-16" (1958)
Dzinējs D-4
Pirmais rūpnīcas motorizētais modelis bija sērijveida vīriešu velosipēds "Rīga-16" ar uzstādītu D4 motoru, ko ražoja Krasnijas Oktjabras rūpnīca, kurš tika piegādāts no Ļeņingradas. Velosipēdam ar motoru tika uzstādīts lukturis ar ģeneratoru un priekšējo bremzi, kas bija papildu aprīkojums parastajiem velosipēdiem, kā arī aizsargi motora un pedāļu ķēdēm.
Tehniskās specifikācijas:
Kopējie izmēri: rāmja augstums - 564 mm; pamatne - 1185 mm; klīrenss līdz ratiņa līmenim - 300 mm. Vispārīgi dati: maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D-4; tips - benzīns, ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Jaudas pārvade: sajūgs - pussausais divu disku; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektriskās iekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators; lukturi; Šasija: rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā piekare - nē; aizmugurējā piekare - nē; sēdeklis - ar cietu ādas spilvenu; riteņi - nemaināmi; riepas izmērs - 622x40 mm (28 "x1,3 / 4"); priekšējā bremze - manuāla ar troses piedziņu; aizmugurējā bremze - apavu tips.
______________________________________________________________
______________________
Motociklu "Rīga-18" (1958-1961)
Dzinējs D-4
turpmāka attīstība ideju motociklam - aprīkojot svārsts tipa priekšējā dakša ar atsperu amortizatoriem, kas pēc tam migrēja uz Rīga-2 "Gauja", kā arī speciāli saliekti klaņi, lai Nesitiet motoru, kad braucat ar pedāļiem. Pārējais velosipēds palika sērijveida šosejas velosipēds, kas pielāgots motoram.
Tehniskās specifikācijas:
Izmēri: pamatne - 1185 mm; augstums no ceļa līmeņa līdz vagona centram - 300 mm; rāmja augstums - 564 mm. Maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D4; tips - divtaktu benzīns ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Daļēji sauss divu disku sajūgs; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektriskās iekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators un lukturi. Rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā dakša - svārsta tips ar atsperes amortizatoriem; sēdeklis - ar cietu ādas apvalku; riepas - 622x40 mm (28 "x1,3 / 4"). Priekšējā bremze - manuāla ar troses piedziņu; aizmugurējā bremze - apavu tips.
______________________
Motociklu "Rīga-18" (1958-1961)
Dzinējs D-4
turpmāka attīstība ideju motociklam - aprīkojot svārsts tipa priekšējā dakša ar atsperu amortizatoriem, kas pēc tam migrēja uz Rīga-2 "Gauja", kā arī speciāli saliekti klaņi, lai Nesitiet motoru, kad braucat ar pedāļiem. Pārējais velosipēds palika sērijveida šosejas velosipēds, kas pielāgots motoram.
Tehniskās specifikācijas:
Izmēri: pamatne - 1185 mm; augstums no ceļa līmeņa līdz vagona centram - 300 mm; rāmja augstums - 564 mm. Maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D4; tips - divtaktu benzīns ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Daļēji sauss divu disku sajūgs; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektriskās iekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators un lukturi. Rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā dakša - svārsta tips ar atsperes amortizatoriem; sēdeklis - ar cietu ādas apvalku; riepas - 622x40 mm (28 "x1,3 / 4"). Priekšējā bremze - manuāla ar troses piedziņu; aizmugurējā bremze - apavu tips.
____________________________________________________________________________________
Motocikls Rīga-2 "Gauja" (1961-1965)
Dzinēji: D-4 vai D-5
Rīgas rūpnīcas "Sarkana Zvaizgne" motocikls "Gauja" ir paredzēts solo braukšanai pa pilsētas, šosejas un lauku ceļiem. Motocikls "Gauja" ir aprīkots ar D4 motoru ar jaudu 1 Zs. Motociklam ir laba triecienu absorbcija, un tas nav nogurdinošs individuālā transporta veids. Priekšējā dakšā ir šūpoles tipa balstiekārta ar atsperes amortizatoriem. Izturīgais metinātais rāmis ir izgatavots no maza diametra caurulēm, kas samazina velosipēda kopējo svaru. Mašīnas vadība ir kļuvusi uzticamāka un ērtāka. Mehānisko bremžu klātbūtne garantē ātru un efektīvu motocikla bremzēšanu, kas palielina braukšanu bez traucējumiem. Karburatora droseļvārsts un priekšējās bremžu sviras atrodas labajā pusē un sajūga svira kreisajā stūres pusē. Aizmugurējo bremzi darbina ar mopēda pedāļiem. Vadītāja ērtībām motocikls ir aprīkots ar platiem mīkstiem segliem ar sūkļa gumijas spilvenu. Virs aizmugurējā riteņa ir plaukts, kas var pārvadāt 15 kg. krava. Braukšanai tumsā motocikls ir aprīkots ar lukturi, ko darbina ģenerators. Lai pasargātu no korozijas un velosipēdam piešķirtu skaistu izskatu, rāmis, priekšējā dakša un vairogi ir nokrāsoti ar krāsainām emaljām.
Tehniskās specifikācijas:
Gabarītu izmēri: garums - 1855 mm; stūres platums - 610 mm; augstums - 1070 mm. Vispārīgi dati: svars (sauss) - 31 kg; maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D4 (D5); tips - divtaktu benzīns ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Jaudas pārvade: pussausais dubultdisku sajūgs; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektroiekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators - G-61; lukturis - FG-15. Šasija: rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā dakša - svārsts ar atsperēm; aizmugurējā piekare - nē; sēdeklis - ar sūkļa gumijas spilvenu; riepas - 559x48 mm (26 "x2"); bremzes - apavu tips.
Motocikls Rīga-2 "Gauja" (1961-1965)
Dzinēji: D-4 vai D-5
Rīgas rūpnīcas "Sarkana Zvaizgne" motocikls "Gauja" ir paredzēts solo braukšanai pa pilsētas, šosejas un lauku ceļiem. Motocikls "Gauja" ir aprīkots ar D4 motoru ar jaudu 1 Zs. Motociklam ir laba triecienu absorbcija, un tas nav nogurdinošs individuālā transporta veids. Priekšējā dakšā ir šūpoles tipa balstiekārta ar atsperes amortizatoriem. Izturīgais metinātais rāmis ir izgatavots no maza diametra caurulēm, kas samazina velosipēda kopējo svaru. Mašīnas vadība ir kļuvusi uzticamāka un ērtāka. Mehānisko bremžu klātbūtne garantē ātru un efektīvu motocikla bremzēšanu, kas palielina braukšanu bez traucējumiem. Karburatora droseļvārsts un priekšējās bremžu sviras atrodas labajā pusē un sajūga svira kreisajā stūres pusē. Aizmugurējo bremzi darbina ar mopēda pedāļiem. Vadītāja ērtībām motocikls ir aprīkots ar platiem mīkstiem segliem ar sūkļa gumijas spilvenu. Virs aizmugurējā riteņa ir plaukts, kas var pārvadāt 15 kg. krava. Braukšanai tumsā motocikls ir aprīkots ar lukturi, ko darbina ģenerators. Lai pasargātu no korozijas un velosipēdam piešķirtu skaistu izskatu, rāmis, priekšējā dakša un vairogi ir nokrāsoti ar krāsainām emaljām.
Tehniskās specifikācijas:
Gabarītu izmēri: garums - 1855 mm; stūres platums - 610 mm; augstums - 1070 mm. Vispārīgi dati: svars (sauss) - 31 kg; maksimālais ātrums - 40 km / h; degvielas tvertnes tilpums - 2,2 litri; kontrolēt degvielas patēriņu - 1,5 l / 100 km. Dzinējs: modelis - D4 (D5); tips - divtaktu benzīns ar dzesēšanu ar pretgaisa plūsmu; motora darba tilpums - 45 cc; ērču skaits - 2; cilindru skaits - 1; cilindra diametrs - 38 mm; virzuļa gājiens - 40 mm; saspiešanas pakāpe - 5,2; maksimālā jauda - 1 Zs; kloķvārpstas ātrums ar maksimālo jaudu, 1 / min - 4000-4500; motora palaišana - ar pedāļiem; degviela - A-56 benzīna un eļļas maisījums proporcijā 20: 1. Jaudas pārvade: pussausais dubultdisku sajūgs; aizmugurējo riteņu piedziņa - ķēde. Elektroiekārtas un ierīces: velosipēdu ģenerators - G-61; lukturis - FG-15. Šasija: rāmis - metināts cauruļveida; priekšējā dakša - svārsts ar atsperēm; aizmugurējā piekare - nē; sēdeklis - ar sūkļa gumijas spilvenu; riepas - 559x48 mm (26 "x2"); bremzes - apavu tips.
___________________________________________________________________________________
Vieglais mopēds "Rīga-5" (1966-1971)
Dzinējs D-5
Rīgas rūpnīca "Sarkana Zvaigzne" motocikla "Gauja" vietā 1966. gadā sāka ražot vieglo mopēdu "Rīga-5" ar D-5 motoru ar 1,2 litru tilpumu. no. Automašīnai ir ļoti vienkārša šasija. Mopēda mehāniskās bremzes nodrošina ātru bremzēšanu un braukšanu bez traucējumiem. Priekšējā riteņa bremžu un droseļvārsta vadība atrodas stūres labajā pusē, sajūga svira ir kreisajā pusē. Lai bremzētu aizmugurējo riteni, nospiediet pedāli pretējā virzienā. Bagāžas nodalījums atrodas virs aizmugurējā riteņa un paredzēts 15 kg kravai. Priekšējā dakša ir teleskopiska. Seglu paliktnis ir izgatavots no porainas gumijas. Rāmis, priekšējā dakša un mopēdu aizsargi ir krāsoti ar krāsainām emaljām. Dažas daļas ir hromētas. Rīga-5 ir veiksmīgi izturējusi testus uz dažādiem ceļiem. Tas ir ērts transporta līdzeklis gan pilsētai, gan lauku ceļiem.
____________________________________________________________________________________
Vieglais mopēds "Rīga-7" (1969-1975)
Dzinējs D6
Riga-7 mopēds tiek ražots kopš 1969. gada. Līdz 1971. gada beigām tas pilnībā nomainīja mopēdu Rīga-5. Atšķirībā no "Rīga-5", tas tika piegādāts ar "D-6" motoru, kas ļāva tam savienot lukturi un aizmugurējo gabarītlukturi. Noņemta piedziņas ķēžu dekoratīvā aizsardzība. Mopēda "Rīga-7" projektā bija uzstādīta īpaša sliede, lai novērstu rāmja saplīšanu ārkārtas bremzēšanas gadījumos. Rūpnīcas darbinieki H. Akermanis (elektriķis) un J. Bankovičs (mehāniķis) gan stendā, gan praktiskos braukšanas apstākļos piedāvāja un pārbaudīja rāmja konstrukciju ar pastiprinātu aizmugurējo piekari bez plaukta. Priekšlikums tika pieņemts, likumdošanā noteiktajā termiņā autoratlīdzība tika samaksāta, bet 1976. gadā mopēds Rīga-7 tika pārtraukts, aizstājot to ar Rīga-11.
Tehniskās specifikācijas:
Svars - 36 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1860 mm. Augstums - 1050 mm. Platums - 690 mm. Klīrenss ir 130 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 1,8-2,0 l / 100 km. Rāmis - cauruļveida, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Ar abām bremzēm bremzēšanas ceļš ir 7 metri ar ātrumu 25 km / h. Riepas izmērs - 2-26 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments ir 29 N * m / min-1. Pārraides tips - vienpakāpes. Sajūgs - berzes, dubultdisks, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
Vieglais mopēds "Rīga-7" (1969-1975)
Dzinējs D6
Riga-7 mopēds tiek ražots kopš 1969. gada. Līdz 1971. gada beigām tas pilnībā nomainīja mopēdu Rīga-5. Atšķirībā no "Rīga-5", tas tika piegādāts ar "D-6" motoru, kas ļāva tam savienot lukturi un aizmugurējo gabarītlukturi. Noņemta piedziņas ķēžu dekoratīvā aizsardzība. Mopēda "Rīga-7" projektā bija uzstādīta īpaša sliede, lai novērstu rāmja saplīšanu ārkārtas bremzēšanas gadījumos. Rūpnīcas darbinieki H. Akermanis (elektriķis) un J. Bankovičs (mehāniķis) gan stendā, gan praktiskos braukšanas apstākļos piedāvāja un pārbaudīja rāmja konstrukciju ar pastiprinātu aizmugurējo piekari bez plaukta. Priekšlikums tika pieņemts, likumdošanā noteiktajā termiņā autoratlīdzība tika samaksāta, bet 1976. gadā mopēds Rīga-7 tika pārtraukts, aizstājot to ar Rīga-11.
Tehniskās specifikācijas:
Svars - 36 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1860 mm. Augstums - 1050 mm. Platums - 690 mm. Klīrenss ir 130 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 1,8-2,0 l / 100 km. Rāmis - cauruļveida, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Ar abām bremzēm bremzēšanas ceļš ir 7 metri ar ātrumu 25 km / h. Riepas izmērs - 2-26 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments ir 29 N * m / min-1. Pārraides tips - vienpakāpes. Sajūgs - berzes, dubultdisks, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
____________________________________________________________________________________
Vieglais mopēds "Rīga-11" RMZ-1.411 (1976-1981)
Dzinējs D6
Kopš 1976. gada oktobra Rīgas motociklu rūpnīca "Sarkana Zvaigzne" vieglā mopēda "Rīga-7" vietā sāka ražot jaunu modeli - "Rīga-11". Daudzu gadu pieredze iepriekšējo modeļu darbībā, īpaši lauku apvidos, parādīja nepieciešamību uzlabot vairākas vienības un daļas. To modernizācija ļāva ievērojami uzlabot tādas svarīgas mašīnu īpašības kā uzticamība, satiksmes drošība un ērta lietošana. Tajā pašā laikā mums izdevās viņiem piešķirt pievilcīgāku izskatu. Apsvērsim galvenos dizaina jauninājumus.
Mugurkaula rāmis ir spēcīga centrālā caurule, pie kuras tiek sametināti priekšējās dakšas, motora, aizmugurējās piekares cauruļu un citu detaļu stiprinājumi. Tas no iepriekšējā rāmja atšķiras ar lielo stingrību un izturību. Rāmja maiņas dēļ priekšējās dakšas izmēri kļuva atšķirīgi, lai gan tehniskie parametri palika nemainīgi. Ņemiet vērā, ka "Rīga-11" ir pirmais sērijveida modelis PSRS ar mugurkaula rāmi. Vājākā vienība "Rīga-7" dizainā bija riteņi, kuru diski bieži salūza, braucot pa ceļiem ar nelīdzenu virsmu, akmeņiem un bedrēm. Paaugstināta šķērsgriezuma (2,25-19, nevis 2,00-26 collas) un pastiprinātas loka riepu izmantošana uz "Riga-11" praktiski nodrošina automašīnas ilgtermiņa darbību pat sarežģītos ceļa apstākļos. Riteņu elementu dizains nemainījās.
Lai ērtāk sēdētu pie vadītāja, stūre ir izgatavota augstu. Stiprinājuma metode - izmantojot divus auskarus ar uzgriežņiem - ļauj to viegli un droši nofiksēt vispiemērotākajā stāvoklī. Sajūgs un priekšējo bremžu atbrīvošanas sviras ir aprīkotas ar gumijas lodīšu uzgaļiem, lai novērstu traumas no kritieniem. Mainīts seglu dizains - palielināts tā kaste un spilvena biezums. Tas tiek darīts, lai uzlabotu vadītāja sēdvietu un palielinātu vietu instrumentam. Sēdekļa atsperes stiprinājumā tiek izmantoti jauni elementi, lai nodrošinātu visa komplekta augstu izgatavojamību un uzticamību.
Degvielas tvertne, kas atrodas mopēda aizmugurē, kopā ar bagāžnieku veido diezgan lielu platformu, uz kuras var pārvadāt līdz 15 kg kravas. Plauktu plaukts novērš kravas slīdēšanu un vienlaikus kalpo kā rokturis mopēda pārvietošanai. Degvielas bākas tilpums (4 litri) nodrošina kreisēšanas diapazonu līdz 200 kilometriem. Tas dod iespēju veikt pietiekami garus braucienus pa ceļiem, kas atrodas tālu no degvielas uzpildes stacijas, un laukos. Iedzīvotāji - šādu ceļojumu cienītāji un ciema iedzīvotāji, protams, priecāsies redzēt spēcīgāku un izturīgāku ķēdi jaunā automobiļa transmisijā.
Motors uz "Rīga-11" ir tāds pats kā iepriekš, D-6. Bet plašo riepu dēļ tas ir nobīdīts pa kreisi no rāmja simetrijas plaknes par 7 mm tā, ka pēdējās piedziņas priekšējie un aizmugurējie zobrati atrodas vienā plaknē. Stends ir izgatavots izturīgāks un vienlaikus tehnoloģiski modernāks.
Tehniskās specifikācijas:
Svars - 44 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1970 mm. Augstums - 1150 mm. Platums - 750 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 2,0 l / 100 km. Rāmis - mugurkaula, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Riepas izmērs - 2,25-19 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments - 29 N * m / min-1 Pārnesumkārbas tips - vienpakāpes. Sajūgs ir berzes, dubultdisku, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
Vieglais mopēds "Rīga-11" RMZ-1.411 (1976-1981)
Dzinējs D6
Kopš 1976. gada oktobra Rīgas motociklu rūpnīca "Sarkana Zvaigzne" vieglā mopēda "Rīga-7" vietā sāka ražot jaunu modeli - "Rīga-11". Daudzu gadu pieredze iepriekšējo modeļu darbībā, īpaši lauku apvidos, parādīja nepieciešamību uzlabot vairākas vienības un daļas. To modernizācija ļāva ievērojami uzlabot tādas svarīgas mašīnu īpašības kā uzticamība, satiksmes drošība un ērta lietošana. Tajā pašā laikā mums izdevās viņiem piešķirt pievilcīgāku izskatu. Apsvērsim galvenos dizaina jauninājumus.
Mugurkaula rāmis ir spēcīga centrālā caurule, pie kuras tiek sametināti priekšējās dakšas, motora, aizmugurējās piekares cauruļu un citu detaļu stiprinājumi. Tas no iepriekšējā rāmja atšķiras ar lielo stingrību un izturību. Rāmja maiņas dēļ priekšējās dakšas izmēri kļuva atšķirīgi, lai gan tehniskie parametri palika nemainīgi. Ņemiet vērā, ka "Rīga-11" ir pirmais sērijveida modelis PSRS ar mugurkaula rāmi. Vājākā vienība "Rīga-7" dizainā bija riteņi, kuru diski bieži salūza, braucot pa ceļiem ar nelīdzenu virsmu, akmeņiem un bedrēm. Paaugstināta šķērsgriezuma (2,25-19, nevis 2,00-26 collas) un pastiprinātas loka riepu izmantošana uz "Riga-11" praktiski nodrošina automašīnas ilgtermiņa darbību pat sarežģītos ceļa apstākļos. Riteņu elementu dizains nemainījās.
Lai ērtāk sēdētu pie vadītāja, stūre ir izgatavota augstu. Stiprinājuma metode - izmantojot divus auskarus ar uzgriežņiem - ļauj to viegli un droši nofiksēt vispiemērotākajā stāvoklī. Sajūgs un priekšējo bremžu atbrīvošanas sviras ir aprīkotas ar gumijas lodīšu uzgaļiem, lai novērstu traumas no kritieniem. Mainīts seglu dizains - palielināts tā kaste un spilvena biezums. Tas tiek darīts, lai uzlabotu vadītāja sēdvietu un palielinātu vietu instrumentam. Sēdekļa atsperes stiprinājumā tiek izmantoti jauni elementi, lai nodrošinātu visa komplekta augstu izgatavojamību un uzticamību.
Degvielas tvertne, kas atrodas mopēda aizmugurē, kopā ar bagāžnieku veido diezgan lielu platformu, uz kuras var pārvadāt līdz 15 kg kravas. Plauktu plaukts novērš kravas slīdēšanu un vienlaikus kalpo kā rokturis mopēda pārvietošanai. Degvielas bākas tilpums (4 litri) nodrošina kreisēšanas diapazonu līdz 200 kilometriem. Tas dod iespēju veikt pietiekami garus braucienus pa ceļiem, kas atrodas tālu no degvielas uzpildes stacijas, un laukos. Iedzīvotāji - šādu ceļojumu cienītāji un ciema iedzīvotāji, protams, priecāsies redzēt spēcīgāku un izturīgāku ķēdi jaunā automobiļa transmisijā.
Motors uz "Rīga-11" ir tāds pats kā iepriekš, D-6. Bet plašo riepu dēļ tas ir nobīdīts pa kreisi no rāmja simetrijas plaknes par 7 mm tā, ka pēdējās piedziņas priekšējie un aizmugurējie zobrati atrodas vienā plaknē. Stends ir izgatavots izturīgāks un vienlaikus tehnoloģiski modernāks.
Tehniskās specifikācijas:
Svars - 44 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1970 mm. Augstums - 1150 mm. Platums - 750 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 2,0 l / 100 km. Rāmis - mugurkaula, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Riepas izmērs - 2,25-19 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments - 29 N * m / min-1 Pārnesumkārbas tips - vienpakāpes. Sajūgs ir berzes, dubultdisku, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
____________________________________________________________________________________
Vieglais mopēds "Riga-11" RMZ-1.411-02 (1981-1983)
D6 motors
Mopēds bija variants ar jaunu bāku uz rāmja kores, kas novērsa problēmas ar braukšanu kalnā.
Tehniskās īpašības:
Svars - 44 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1970 mm. Augstums - 1150 mm. Platums - 750 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 2,0 l / 100 km. Rāmis - mugurkaula, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Riepas izmērs - 2,25-19 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments - 29 N * m / min-1 Pārnesumkārbas tips - vienpakāpes. Sajūgs ir berzes, dubultdisku, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
D6 motors
Mopēds bija variants ar jaunu bāku uz rāmja kores, kas novērsa problēmas ar braukšanu kalnā.
Tehniskās īpašības:
Svars - 44 kg. Maksimālā slodze - 100 kg. Bāze - 1170-1200 mm. Garums - 1970 mm. Augstums - 1150 mm. Platums - 750 mm. Maksimālais projektētais ātrums ir 40 km / h. Degvielas patēriņš ar ātrumu 30 km / h - 2,0 l / 100 km. Rāmis - mugurkaula, metināts. Priekšējo riteņu piekare - teleskopiskā dakša, ar atsperes amortizatoriem. Aizmugurējā piekare ir stingra. Bremzes - cilindra tips ar atsevišķu mehānisko piedziņu katram ritenim. Riepas izmērs - 2,25-19 ". Motora tips - D6 karburators, divtaktu, ar kloķkameras izpūšanu, dzesēšana ar pretgaisa plūsmu. Darba tilpums - 45 cm. Urbums - 38 mm. Virziena gājiens - 44 mm. Kompresijas pakāpe - 6. Maksimālā faktiskā motora jauda - 0,9 (1,2) kW (ZS) pie 4500 apgr./min. Maksimālais griezes moments - 29 N * m / min-1 Pārnesumkārbas tips - vienpakāpes. Sajūgs ir berzes, dubultdisku, sauss. Dzinēja iedarbināšanas mehānisms - pedāļi. Motora transmisijas pārnesumskaitlis ir 4,2. Ķēdes piedziņas pārnesumskaitlis ir 4,1. Aizdedzes sistēma - kontakts ar magneto. Karburators - K34. Gaisa tīrītājs - sauss, siets. Gāzes izplūdes sistēma - izpūtēja klusinātājs ar deflektoriem gāzes droselēšanai.
____________________________________________________________________________________
Light mopēds "Rīga-13" RMZ-1,413 (1983)
Dzinējs D-8
"Sarkana Zvaigzne" motoru rūpnīca 1983.gadā sāka sērijveida ražošanu gaismas mopēda "Rīga-13", kas aizstāj populāro modeli "Rīga-11". Tāpat kā visiem šāda veida mopēdiem, arī tam nebija pārnesumkārbas, un tas bija aprīkots ar papildu pedāļu piedziņu. Pārejas periodā "Rīga-13" tika ražots ar tāda paša dizaina rāmi no "Rīga-11", kurā tika mainīti motora un izplūdes cauruļu stiprinājumi. Parasti šo "Rīga-13" versiju sauc par "Pārejas".
Light mopēds "Rīga-13" RMZ-1,413 (1983)
Dzinējs D-8
"Sarkana Zvaigzne" motoru rūpnīca 1983.gadā sāka sērijveida ražošanu gaismas mopēda "Rīga-13", kas aizstāj populāro modeli "Rīga-11". Tāpat kā visiem šāda veida mopēdiem, arī tam nebija pārnesumkārbas, un tas bija aprīkots ar papildu pedāļu piedziņu. Pārejas periodā "Rīga-13" tika ražots ar tāda paša dizaina rāmi no "Rīga-11", kurā tika mainīti motora un izplūdes cauruļu stiprinājumi. Parasti šo "Rīga-13" versiju sauc par "Pārejas".
____________________________________________________________________________________
Vieglais mopēds "Rīga-13" RMZ-1.413-02 (1983-1998)
Dzinēji: D-8, D-8K, D-8M
1983. gadā Sarkana Zvaigzne motociklu rūpnīca sāka sērijveida vieglā mopēda Rīga-13 ražošanu, kas aizstāja populāro modeli Riga-11. Tāpat kā visiem šāda veida mopēdiem, arī tam nebija pārnesumkārbas un tas bija aprīkots ar papildu pedāļu piedziņu. Jaunais modelis no iepriekšējā atšķīrās gan pēc izskata, gan uzlabotiem tehniskajiem parametriem. Tās vissvarīgākā priekšrocība tiek palielināta par 0,3 litriem. no. motora jauda - tika sasniegta galvenokārt pateicoties jaunai izplūdes sistēmai - izplūdes caurulei un klusinātājam. Tas palīdzēja uzlabot automašīnas dinamiskās īpašības, taču maksimālais ātrums tika saglabāts nemainīgs. Ievērojami palielinājās degvielas tvertnes tilpums (no 4 līdz 5,5 litriem) .No aizmugurējā riteņa tas tika pārvietots uz rāmja priekšpusi, kas uzlaboja degvielas padevi, ļāva izmantot tā krājumus līdz galam. Ir pastiprināts aizmugurējā bremžu piedziņas mehānisms un dažas transmisijas detaļas uz aizmugurējo riteni. Mugurkaula vietā tika izmantots slēgts rāmis. Pateicoties tam, mopēds ir kļuvis par 2 kg vieglāks. Mopēds bija aprīkots ar atpakaļskata spoguli. "Riga-13" tika ražots līdz 1998. gadam, tas ir masīvākais Rīgas motociklu rūpnīcas modelis.
Vieglais mopēds "Rīga-13" RMZ-1.413-02 (1983-1998)
Dzinēji: D-8, D-8K, D-8M
1983. gadā Sarkana Zvaigzne motociklu rūpnīca sāka sērijveida vieglā mopēda Rīga-13 ražošanu, kas aizstāja populāro modeli Riga-11. Tāpat kā visiem šāda veida mopēdiem, arī tam nebija pārnesumkārbas un tas bija aprīkots ar papildu pedāļu piedziņu. Jaunais modelis no iepriekšējā atšķīrās gan pēc izskata, gan uzlabotiem tehniskajiem parametriem. Tās vissvarīgākā priekšrocība tiek palielināta par 0,3 litriem. no. motora jauda - tika sasniegta galvenokārt pateicoties jaunai izplūdes sistēmai - izplūdes caurulei un klusinātājam. Tas palīdzēja uzlabot automašīnas dinamiskās īpašības, taču maksimālais ātrums tika saglabāts nemainīgs. Ievērojami palielinājās degvielas tvertnes tilpums (no 4 līdz 5,5 litriem) .No aizmugurējā riteņa tas tika pārvietots uz rāmja priekšpusi, kas uzlaboja degvielas padevi, ļāva izmantot tā krājumus līdz galam. Ir pastiprināts aizmugurējā bremžu piedziņas mehānisms un dažas transmisijas detaļas uz aizmugurējo riteni. Mugurkaula vietā tika izmantots slēgts rāmis. Pateicoties tam, mopēds ir kļuvis par 2 kg vieglāks. Mopēds bija aprīkots ar atpakaļskata spoguli. "Riga-13" tika ražots līdz 1998. gadam, tas ir masīvākais Rīgas motociklu rūpnīcas modelis.
Autors:
Avots: http://fishki.net/1295980-odnoskorostnye-serijnye-modeli-rizhskogo-motozavoda.html © Fishki.net
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru